Om tävlingen

Hart du hört talas om tävlingen?

tävling-vinn-resaDet är viktigt för företag att synas och höras på olika sätt, oavsett om det är på sociala medier, mässor eller annat vis. För att få uppmärksamhet kring sina produkter anordnar många företag olika sorters tävlingar. Vinsterna i de här tävlingarna kan variera och ett exempel på en vinst är resor. I en tävling som anordnades av mäklarföretaget HusmanHagberg kunde man vinna en resa som första pris och detta genom att svara på frågor om boende. Resan gick till valfritt resmål och det enda du som deltagare behövde göra var att besvara ett antal frågor om din nuvarande boendesituation samt planer för ditt boende i en 5-års och 10-års perspektiv. HusmanHagberg har anordnat många olika tävlingar med fantastiska priser.

Säljpaket de luxe

HusmanHagberg anordnade en tävling om ett säljpaket de luxe för de som skulle sälja sin villa eller bostadsrätt i Luleå kommun. Ett säljpaket de luxe är ett paket som består av olika tjänster som underlättar bostadsförsäljningen avsevärt. I denna tävling skulle varje deltagare skriva en kort motivering på max 30 ord om varför denne skulle vinna. Ytterligare krav var att deltagaren skulle vara över 18 år. Juryn bestod av medarbetare på HusmanHagberg Luleå och dessa utsåg den roligaste motiveringen till vinnare.

Villavinsten var värd 75 000 kr inklusive moms. I detta säljpaket de luxe ingick ett reducerat mäklararvode, homestyling, proffsfotografering, mäklartipset på Hemnet, Veckans Bostad i Blocket, en energideklaration, ett stort marknadsföringsprogram samt flyttstädning. Bostadsrättsvinsten var värd 48 000 kr inklusive moms. Precis som i villavinsten ingick även exempelvis proffsfotografering, homestyling, flyttstädning med mera.

Tävling om en bil

Mellan den 1 november 2014 och den 1 maj 2015 anordnade HusmanHagberg en tävling om en bil, då ett förmedlingsuppdrag med HusmanHagberg tecknades. För att delta i tävlingen skulle bostaden ligga inom Sundsvallskontorets distrikt och kunden skulle skriva en kort motivering på max 30 ord om varför denne valde HusmanHagberg vid försäljningen av bostaden. Första priset i tävlingen var att få disponera en Renault Zoe under ett halvår därefter. Körsträckan under denna tidsperiod var maximerad till 1 500 mil och på så sätt kunde vinstens totala värde maximeras till ungefär 40 000 kr inklusive moms. Vinterdäck, service och en försäkring med ett självriskbelopp ingick i vinsten.Tävlingen som HusmanHagberg anordnade

Ett annat exempel på en tävling om en bil var när tävlingsdeltagaren skulle sälja sin bostad via HusmanHagberg Örnsköldsvik. I det här fallet gällde det bilen Tiguan R-Line i ett halvår. Här var kriterierna liknande som i fallet med bilen Renault Zoe, det vill säga att kunden skulle skriva en kort motivering på max 30 ord om varför denne valde HusmanHagberg vid försäljningen av bostaden, att bostaden skulle ligga inom Örnsköldsvikskontorests distrikt samt att kunden skulle vara 18 år. För denna bil, Tiguan R-Line, var den maximala körsträckan under halvårsperioden 1 000 mil och vinstens totala värde maximerades till ungefär 55 000 kr inklusive moms. Precis som för Renault Zoe var vinterdäck, service och en försäkring med ett självriskbelopp inkluderade i vinsten.

Tävling #julkul

I en annan tävling med HusmanHagberg kunde man vinna ett presentkort hos Ingelsta Shopping med ett värde av 2 000 kr inklusive moms. Den här tävlingen var baserad på Facebook. För att kunna delta i tävlingen skulle man först gilla HusmanHagbergs sida på Facebook. Därefter skulle personer som man ville fira jul med, till exempel släkt och vänner, taggas, följt av att skriva en kort motivering varför man skulle vinna. Motiveringen skulle vara på maximalt 30 ord och läggas upp i kommentarsfältet. Vinnaren presenterades på HusmanHagbergs Facebooksida.

Andra tävlingar hos HusmanHagberg

Förutom resor, säljpaket, bilar och presentkort, har HusmanHagbarg anordnat tävlingar om andra vinster. Ett exempel har varit en tävling med vinst av en Moccamaster med ett värde på 2 049 kr. Detta var en tävling som anordnades på Instagram. Flera andra tävlingar har gjorts där du kunnat vinna köksredskap bara genom att besvara några frågor och komma på en finurlig motivering.